"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

12 September 2016

Day 270 of 366: Back in Twitter


Assalamualaikum. Hi. 

I want to tell a story about Twitter. Mestilah bukan siapa pengasas dan tarikh launch duhh tu aku pun tak buat research. Tapi pasal kehidupan aku dan twitter. Gittuw tajuk novel tak nih? Kah! 

Okay aku mula buat twitter masa 2010. Masa aku form 4. Masa cuti dan masetu dekat rumah. Dan sebab utama. Sebab nak follow ashraf muslim lol. Dan aku masetu followers  aku semua orang2 yg aku tak kenal. Nak tau lg satu benda memalukan? Masetu nama twitter aku Sang Pencinta (euw reramai plis) alah masetu tak matured lagi so normal lah kan? Pastu tweets aku semua mention ashraf muslim suruh dia follow dan sajak puitis (weh tampo aku skrg pls). Kira cam tahap obses lah jugak. Tp obses kt twitter masa cuti tu je. Dah naik f5, dah tak on twtr dah. Yelah manada phone canggih zaman tu. Nokia je kot. 

(Pssss. Tapi masa f5 aku letak gambar dia bawah lapik meja kelas. Haha dan gambar kawen dia ngan Dayana gak haaa peminat sejati ni) 

Dah habis f5 baru on balik twtr. Kemas apa yg patut, tukar nama dan move on haha. So masetu baru follow kengkawan. Dan masetulah aku aktif kt twtr. 

Aktifnya aku waktu tu rasa cam semua benda aku nak tweet. Literally SEMUA duhhh. Lepas tu masa isu mh370 pun aku tweet2 menyibuk dgr cerita org. Lepas tu lama2 aku sampai phase yg aku rasa tweet2 aku annoyed kan org. Dan masetu aku rasa twtr sgt lagha. Lagha bagi aku. Sbb aku mcm menyalahgunakan kot? Yelah dah semua benda aku tweet pebenda. Dan lagi satu benda, timeline aku penuh dgn carutan. Mungkin sbb kwn2 aku semua budak keyel so benda tu normal. I mean for the guys. Dan dorg kwn aku takkan aku nak unfollow? So masetu bila aku fikir twtr lg banyak bawak keburukan dr kebaikan, aku decide utk deactivate. Bukan utk sekejap. Tp forever (masetu lah) 

Tips nak deactivate utk org yg agak obses twtr mcm aku. Try utk halang diri. Aku ni jenis terpkey kata2 dlm otak mesti aku akan ckp 'eh nk tweet ah' so everytime keluar ayat cemtu, aku cecepat halang diri aku dr tweet. So pendek kata, first tips is kurangkan tweet. Kedua, kurangkan bukak twtr. Sbb bila bukak, rasa nk tweet lah, nk reply lah. So better takyah bukak.

Benda ni tak senang. Dan lama tau before aku deactivate. Maseni zaman cfs. Tp aku rasa masa aku deactivated tu maybe dh masuk degree. Bila dah twtr aku cam kosong je pendek kata, bersarang lah kononnya haha. So aku deactivated habis. Tp aku rasa aku ada activekan balik. Yelah tak sampai hati. Tweets je dh berapa ribu weh hahaha. Tp aku keraskan hati jugak. Then yes i did it. Then aku aktif balik kt facebook. Tp taklah semua benda aku fb kan mcm aku twtr kan semua benda. Habis kat situ. 

Pastu masa ramadhan aritu. Rasa nk bertwtr membuak balik. Kalini sebab yg sama memula aku bukak twtr. Tp org yg berbeza. Sbb aku nk follow teme. Sbb teme jrg kt ig. Dia banyak kt twtr. So tu main reason aku bukak twtr. Aku sign up balik on 1st july 2016 dgn the same nama (aku lupa term dia yelah dah tak kaki twtr khen). Dan tk follow ramai pun. Just kawan2 rapat. Anyone yg dulu aku rasa annoy, aku tak follow dah. Biarlah sikit. Kang aku yg annoyed kan org kahkah. 

Pastu lately aku rasa obsession aku dah nak kembali. Where i want to tweet all stuff. Hahahaha. Ni pun kwn aku yg sedarkan. Dia kata bukak2 twtr ada je tweet aku. Mmg lah aku sentap. Aku tweet mlm je galak. Siang aku tk bukak sbb busy kelas. Tp yg aku banyak tweet lah dia perasan. So i need to calm down balik. So skrg tgh dlm phase jarang bukak dan jarang tweet. Tp taklah nak deactivated balik. Nak calm down je takut over. 

Tp ntahlah. Sbb aku suka tulis apa yg aku rasa. Dan aku rasa twitter tempatnya. Tp yelah dh org kata kita annoyed, kita diam jelah kehkeh. K tu je cerita twitter saya. Anda bagaimana? 

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~