"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

04 June 2016

Day 156 of 366: 30 Syaaban


Hi blog. HAHA satu post je untuk bulan mei. Busy kan hekeleh. Baru habis exam semalam. So habis lah semester, habis lah second year dan hi siket cuti tiga bulan ni kikiki.

Alhamdulillah habis dah sem ni. Sem ni tak penat sangat actually. Sebab amek 5 subjects je. Exclude skill dgn lab lah. Subject pun okay je. Math, management, fluid bermain dgn no so iolls is seronok lah cuma fluid lah kena pakai otak dan logik dan jugak assumption haha. Cuma tang biofund ada kekira dan hafal. Dan biochem yg mmg totally hafal. Ada lah jugak kira2 tapi takat kira ph, rate constant enzyme je kot. Yg lain nan hado membaca. Aku bukan pakar sgt bab membaca tp org kata otak aku cpt menghapal. Eleh cepat menghapal pun, cepat gak lupanya kahkah.

Dan aku mengalami stress yg amat utk exam kali ni. Yg dua last tu lah. Fluid dulu, after tu biochem. Dan kakcik aku dtg kl lak so aku banyak keluar ngan dia instead of study en. So mmg cungap gak ah jawab exam fluid. Besoknya nk biochem, mlm ni baru start hafal past year. Teruk en? Dah lah hafal, bukan paham pun. Term2 dia je aku dah pening huhuhuh. Nasib baik mama halang aku sambung veterinar dulu weh. Pastu nak start hafal pukul 11.30 mlm. 12.35 tertido weh. Selalu if aku tertdo, bangun besoknya mesti kol 6. Tapi alhamdulillah, mmg Allah tolong sgt, Dia kejutkan aku pukul 3 pagi. Dan aku sambung study sampai pukul 5. Mmg lah aku takleh perform sgt tp if aku tak bangun malam tu, lg takley perform kan. So syukur je lah Allah tolong banyak kot. Exam kali ni pun banyak kali aku kira markah sesiap sekali tambah carry mark agar dpt pass. Tak cemerlang takpe janji tak repeat huhuhu.

Dan sekarang kt hotel sengsorg. Besok pepagi flight ke kuching yeah. Dan menandakan besok last day syaaban. Lusa dah puasa ohoiiiiii. Ya Allah i am so excited for ramadhan weh. Hiks. Allahumma balighrna ramadan. Semoga kita semua dapat menghayati ramadan ini dgn penuh lagi insyaAllah :D

Salam Sayang,

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~