"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

10 January 2016

Day 10 of 366: Pilihan

Happy birthday Anna!

Assalamualaikum. Naa this post is not for anna. Bhahaha. Saja nak luah rasa.

Sem ketiga aku ni aku masuk subjects majoring aku for the first time. Tak bohong, susah. Lama sangat nak adapt. Lepas lalu semua exam2 ni. Aku rasa aku teruk. Aku rasa mcm ada paper yg aku kena repeat. First time in my life. Repeat. Haih. Aku tak tahu mana pergi shasya yg kat cfs dulu.

Tp aku sedar prestasi aku mmg teruk. Nak salahkan siapa? Mestilah diri sendiri luls. Sebenarnya en. Aku taknak result aku buat mak aku rasa kecewa. Mama punya expectations dekat aku sgt tinggi. Sampai aku lemas semacam bila result drop.

Dan aku taknak mama rasa major biotech ni tak sesuai. At first place mmg aku yg nak. Bila lama2 aku figure out aku tak lah minat sgt. Tp before ni dari sekolah tak pernah ada pilihan pun. Okay je belajar subjek2 baru. Even mama suruh aku amek aliran sains. Aku okay je with biologi apa semua.

Lepas istikharah dan berperang dgn perasaan sendiri selama dua sem awal. Aku masih disini di major yg sama mengharap mmg rezeki aku di sini. Yg sebenarnya aku sendiri tak yakin dgn mimpi aku after istikharah. Alah kdg2 kan bkn setakat mimpi je boleh jd penunjuk. Sbb if mimpi aku jwpn kpd course yg aku patut ambil, aku rasa mak aku mesti tolak. Hahaha. Bukan setakat tukar major je weh. Tukar couse kpd ICT terus. Yes itu petunjuk based on mimpi aku. Dua kali aku mimpi programming dan tbh aku mmg minat programming. Tapi aku rasa lari jauh sgt dr apa yg mak aku expect, so aku stay diam2 dlm biotech ni.

Dan aku masih berdoa agar jalan aku pilih ni tak salah. Aku tau Allah akan bantu kan? Biiznillah. Doakan ya?

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~