"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

08 October 2015

Stress


Hai Oktober. Ada tragedi lagi tak?

Huaaa. rinduu awaa belog. lama tak luahkan perasaan. last week en has been a very super duper hectic week buat aku. tapi Alhamdulillah dah lepas ya Allah syukurnyaaaa.

Ceni, aku ada assignment pmass 12 soalan yg beranak a, b, c. Baik takyah ckp 12 soalan cakap je lah 40 soalan terus. haha. due date seminggu. pastu ada lab report, review book, assignment microb. Semua tu bg aku its okay. kau boleh je buat semua ni. masalah besar yg aku hadapi aku terlibat jd committee cfix caring club hari jumaat and sabtu. ahad tu pulak ada family day caring club. mana tak aku menggelupur siapkan keroje2 tu.

gelupur dia sampai esok nk hantar assignment pmass, mlm tu pukul 11.30 baru start buat. lepas tu pukul 4.30 baru siap. tak siap sepenuhnya lah. ada yg aku tak jawab, paling teruk aku gi buang soalan. maksudnya ada no aku skip taknak buat. teruk en? dah lah tiru assignment kengkawan. ada je aku buat sendiri tp most of mmg kena rujuk aaa. bg aku paling susah sekarang subjek pmass. entah lah. sbb aku dok belakang kot? takkan nak salahkan lecturer kot. sobs. lagi aku takut nk hadapi sem ni Ya Allah :(

lepas tu aku rasa masa aku tak susun leklok. aku kena disiplin diri aku dgn masa dow serius weh. aku rasa teruk ni. haha. dgn malas belajar lg. i feel so terrible this sem. lepas tu td baru dpt tahun fon aku rosak mother board kena repair cost dlm 300 plus2 mana nak cekau duit weh?

penat sgt. rasa nak mengeluh. pastu terbaca dekat wasep pasal tazkirah. dan aku recall balik. my favourite ayat. 

13:28

A laa bizikrilaah tad mainnul qulub

"...dgn mengingati Allah, hati akan tenang."

dlm masa stress2 ni teringat ni insyaAllah everything going to okay.

aku dh kena muhasabah balik apa aku buat, pastu aku kena ubah sikap aku yg super pemalas ni. sobs. doakan okei.

salam sayang,

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~