"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

19 September 2015

Ghost/ Phantom Korean Drama

Assalamualaikum. Sorry lah tapi rasa nak bercerita pulak. Last week aku start tebgok cerita Ghost ni. Atau lebih dikenali as Phantom. This is Kdrama. Ada 20 episod.

Kalau nak sinopsis cerita ni. Baca sendiri di ig @reviewbyshasya. Tapi serius susah gila nak buat sinopsis cerita dia. Tu pun aku taip masa baru 10 episod. Sbb dah rasa best. Kali ni aku taip bila dah habis 20 episod.

Bagi aku ni mmg cerita lain dr yg lain. Kau mengharap cerita cinta suwit2 gitu jgn berharap lah weh. Ni cerita pasal polis cyber, hacker siasat satu pembunuhan yg makin lead kpd satu demi satu pembunuhan yg lain. Nak tangkap penjahat punya lah payah walau pun pihak polis dh tahu. Sbb? Takde bukti yg cukup. Ni namanya bukan the power or money tp the power or power. Bila kau ada kuasa, kau boleh suka hati ugut org. Yg lagi best, awal cerita dh cerita penukaran watak as in the hacker become a police to catch the culprit.

Dah nak tangkap tu satu hal dh susah. Yg lagi menyusahkan bila ada spy dlm team tu. Mmg tak expect jugak ah. Mana lah kerja asyik tk dpt bila ada spy yg asyik manipulasi evidence. Kadang bukti dpn mata hilang. Bila dh jumpa evidence, mesti hilang. Bila jumpa witness, mesti kena bunuh. Byg kan polis tu naik lif dr tingkat 6 utk turun sambil bawak bahan bukti. Turun bawah bukak lif dia dh kena bunuh. Watde 😒. Geram gila.

But everything start because of dendam. The culprit actually baik budaknya. Haha. Once bapak dia dituduh buat benda yg bapak dia tak buat lalu bunuh diri, maka si anak pun berdendam dgn semua yg terlibat. Ramai. Semua org tinggi2. Polis, peguam dan sbgnya. Sbb benda tu, sorg2 dia bunuh, dia ugut. Anyone yg nak pecah rahsia or dpt evidence dia akan bunuh. But then sampai habis, hakim tk dpt nak buktikan dia membunuh sbb evidence tak cukup kuat. Tau apa yg yg kalahkan dia?

Bila hero cerita balik masa si pembunuh bunuh girlfriend sendiri, girlfriend tu dh jatuh cinta betul2 and dh mengandung anak dorg. Waktu tu lah si pembunuh baru reti nak menyesal. Lepas tu pergi bunuh diri. Ni very unexpected weh betul aku tak tipu. Aku expect ending dia kena tangkap tapi tak pun. Then aku expect bila dah menyesal, dia serah diri tapi salah gak. Sbb dia putuskan utk bunuh diri di tempat yg sama dia bunuh girlfriend dia. Sedih weh. Tapi tak nangis pun lah. Tapi sedih ah. Cinta tu jugak dpt sedarkan dia cehh.

Perasaan masa tengok cerita ni mcm2 ada. Semua cukup. Kelakar ada. Sedih pun ada ending dia tu. Geram lagi banyak. Sampai kena stop tenangkan diri. Sweet tk ada sgt tp kelako bila teammates dia ada suka heroin. Td bila dh episod 18 slow2 je nak habiskan. Sbb taknak rushing. Sbb taknak habiskan walau kena habiskan gak. Sobs.

And now bila habis aku rasa sedih. Sedih tk dpt tgk dah sbb dh habis. Nk tgk balik, bosan lak kang. First time after tgk cerita, aku cemni. Rasa hover betul. Entah. Cerita ni mmg dpt tempat first kat hati aku. Betul. Rasa mcm dekat sgt diri aku dgn team dorg. Rasa sedih bila ada polis yg mati. Sedih. Lepas tu rasa sedih mcm nak berpisah dgn kwn je. Hahaha.

Ntah bila nak move on ntah. Tp yg pasti, i've get my live back! Hoho. Kbye.

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~