"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

09 February 2015

Back to Allah

Assalamualaikum. Alhamdulillah. Dah genap umur 21 tahun 2 hari. Alhamdulillah untuk segala nikmat yang Allah kurniakan sepanjang aku bernafas.

Aku baru dapat satu berita masa kelas tilawah tadi. Abah sahabat aku, hafizah meninggal dunia. Tolong sedekahkan al fatihah buat arwah. Semoga Allah menempatkan arwah di kalangan mereka yg beriman. Apa yg mengejutkan fizah even tak.ckp apa2 pun ayah dia sakit ke apa tau2 dh meninggal dah. Innalillahiwainnailaihirojiun.

Masa dpt berita aku kaku. Tbh aku sedih. Aku pun menangis. Entah. Bila berkait dgn kemaitan, aku mmg sensitif. Ni kan pulak abah kawan baik aku sendiri. Aku pernah balik rumah fizah abt 3 times dah. Mmg lah tak rapat tp aku tau abah fizah was a good guy. Allahu. Sekejap je Allah boleh tarik nyawa kan? Ye sbb kita ni Dia punya. Bila Dia rasa Dia nak ambil kita balik, Allah can do it in a blink of eyes.

Aku cuma mampu berharap fizah dpt bertenang dan kuat agar the family members pun kuat jugak. Lagi2 mak dia tu. I dont even know what i am suppose to do. Should i go to her house? Seriously buntu. Even nak ke rumah dia pun aku tatau. Biasa fizah akan ambil dr stesen lrt. Now i shouldnt ask a help from her right now. I can feel the situation.

Tetiba terdetik kembali mimpi masa aku cuti sem hari tu. Aku mimpi fizah meninggal. Tetiba today ayah fizah meninggal. Dan last few days dekat uia ni lah aku mimpi one of our family member meninggal and i cant relate if the dream was a sign. But i guess it just a dream right? Kan kan?

Semoga Allah matikan kita semua dalam husnul khatimah.

Yang buntu,
NSY.

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~