"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

25 November 2014

Perasaan

Apa yang kita rasa bila orang lain takut nak cakap dengan kita sebab kita mmg jenis kecik hati?

Bangga kah?
Atau kenapa kah?

Entah saja bertanya. Adakah kita akan stay menjadi seorg yg mudah kecik hati atau kita try to overcome?

Penat tau kalau kita sibuk jaga hati orang sampai hati kita rasa sakit. Sampai dah tak tau nak buat apa bila asyik hati sakit. Buat bodoh?

Tau tak camne rasa hati sakit? Bila kita sedar kita dh terkecikkan hati org, kita cecepat mintak maaf. Tapi kita masih di bolayan kan oleh dia. Sakit tau sakit?

Entah tak matured ke tu? Sape tak matured kita ke orang?

Yg aku tau aku penat dah nk ungkap perkataan "kau okay ke" "kau kenapa ni". Penat. Entah. Sbb aku kot selalu jd punca org tak okay. Aku manusia. Mmg manusia tak sempurna. Tapi aku ni manusia disaster.

Sila jauhkan diri daripada aku. Sbb aku taknak dah sakitkan hati org. At least hati aku pun kurang sakit kan?

Penat,
Shasya.

Assalamualaikum.

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~