"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

10 October 2014

For my NSY

To the person who share the initial name same with me. If you can read this, good. Kalau tak pun takde masalah. I just want to spit some words. Kinda for replying the thing that you wrote.

Hmm. Tbh aku terharu kau masih igt aku. Kau masih igt kita berkongsi initial nama yg sama. Kau masih igt kita pernah ada status kawan. Paling aku terharu, kau masih mencari masa untuk mencari diri kau yg baru untuk menemui diri aku yg masih sama.

Sumpah aku terharu. Kalau tak aku takkan menangis tatkala membaca apa yg kau tulis. Walau diri aku dah rasa cukup kuat. Lately aku selalu je sebut kenangan kau dan aku depan kawan2 aku without any hard feeling. Nahh im not a baby girl nmore yg cengeng. I've grown up babe.

By the time i'm read ur words. That you will make a move on some good day that will happen in future i guess. But both of us taktau bila masa yg sesuai. Entahlah. Aku gembira nak menunggu hari itu tiba. At the same time aku takut.

Confirm there will be an awkward moment punya. Kita bukan setakat lama tak bertegur. Kita masing2 punya sebab kenapa kita tak bertegur. Ini tak sama seperti aku dan budak genesis lain yg jarang berjumpa. Were different. Kita ada sesuatu yg mereka tak ada. Which was malam tu.

Pfft aku taknak bercakap pasal malam tu. 17 september 2013. Its hurt me a lot. And you too right? So how will i make myself normal when the day come when i always remember that night everytime ur name appear? Rasa bersalah tu takkan pernah hilang agaknye kan.

Mungkin kita akan sama2 berlakon seperti biasa. Atau mungkin aku saja. But deep inside we're know there's something. Kau jugak pernah kata, parut dlm jiwa mana dpt nak padam kan? Haih. Aku berharap sgt bila masa itu tiba, aku boleh menjadi biasa. Menjadi seperti bagaimana kita berdua dahulu. Hope so.

But in other way, aku tak berharap masa tu tiba. Yes. Why? Sbb aku takut benda ni berulang lagi. Hadapi sebulan pertama sgt sakit. Dan kekecewaan itu lagi parah dr break up dgn pakwe. Parah sgt. Mungkin berdarah. Dan aku mmg tak menjangka yg kau sebenarnya sedang mengumpul masa dan kekuatan. Sbb aku igt, kita dah takde harapan. Aku igt the friendship already dead. But no. Never. Kau tak pernah lupa kewujudan aku rupanya. So how can i change my mind when it is not easy as changing boyfriends? Dan satu lagi. Kalau kerana sikap aku yg lama kita bergaduh. Aku cuma nak ckp setahun berlalu, aku masih dgn sikap yg sama. Mungkin kau takkan tahan jugak. So you can decide now masih nak tunggu atau lepaskan. Up to you then.

Tapi. Aku masih menanti hari itu tiba. Cuma aku sendiri tak pasti apa respon aku. Aku taknak pikir sekarang. Biar aku hadapi dulu saat itu.

Semoga Allah melembutkan hati kita berdua. Sampai mati pun, aku tetap sayang kau. Ingat tu.

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~