"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

29 September 2014

IIUM Song - Leading The Way






Firstly, let's play the song. Sambil dengar boleh baca. The first time nak nyanyi masa tawe. Masa tu ramai orang kata lagu uia ni tak best, Dorang kata lagu cfs lagi seronok. hehe. sorry dah lupa macam mana lagu cfs.

the moment committee cakap kita nak pasang lagu uia, bawak keluar lirik dia. then dorg pasang lagu in as video so ada lyrics atas tu. nak tau apa respon aku? TAK LAYAK!

LAGU NI TAK LAYAK JADI LAGU UIA. okay maybe layakkk. aku tak nyanyi lagi sebab nk dgr lirik je. sambil aku membaca lirik, guess what, mata aku bergenang dgn air mata. sbb bg aku lagu dekat sekolah, u patutnya membosankan dan menyanjung amat sekolah atau u tersebut. tp feel lagu ni lain mcm sgt.

feel inpired.
feel motivated.
sungguh.
tak pernah aku bergenang air mata pada lagu yg pertama kali aku dgr.
sungguh, aku jatuh cinta.

music dia eventhough cm slow sikit tp sedap dgt. boleh bawak masuk bilik karoks masa tension study.
sampai satu tahap aku ckp kat diri sendiri, kalau aku stress nty, aku nak dgr lagu ni. so here aku letak lirik lagu ni.



Lets lead the way
Enlighten the future
Share the wisdom
Through the spirit of Islam
Revelation and Reason
We shall excel, we shall prevail
Merging faith and knowledge 
Were the khalifah
Well fulfill the Amanah

Chorus:
Together,
We make the world a better place
Forever,
Expand the culture of Iqra
IIUM,
Is to realise, the meaning of
Rahmatan lil-Alamin

Together,
We make the world a better place
Forever,
Expand the culture of Iqra
IIUM,
Is to realise, the meaning of
(Mercy to all the worlds)
For all mankind



what can i say, yes baru a month, i can say that i am very proud to be as one of student in here. carik lah memane lagu u, ada sentuh kenapa kita ada di dunia as Allah said in quran, kerja kita jadi khalifah. ye, antaranya jd org berilmu dgn belajar. tp tak semestinya dgn belajar, awak boleh menjadi khalifah Allah yg benar. got what i said?

lagi aku jatuh hati pada lirik Rahmatan lil alamin :') semoga terus tabah di uia :D


salam sayang,

1 Criticism:

Amirul Amin Bin Mior Zainal Anuar said...

Kat cfs pon skrg dh x nyanyi lagu cfs dah... Semua dh nyanyi lagu ni.. Hritu sblm daftar masuk ada jgak usha2 lagu cfs kat youtube...tapi bila tawe dh x nyanyi lagu cfs...trus lagu uia..leading the way

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~