"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

11 September 2014

Aku Rindu Kau

setelah beberapa lama berlalu, mungkin berbulan. lama aku tak menangis kerana kau. walaupun mulut aku mengatakan tidak kisah, tapi hati aku tidak menipu. malam ni, air mata aku gugur kembali. sudah setahun lebih kita bergaduh kan? aku tau aku takde peluang langsung utk bersahabat dgn kau kembali. aku tau aku tak layak. you deserve better friends. even when i wrote my name as nsy, i will remember you. you give me such in pain girl. kau fikir aku dah lupakan kau? tak pernah sekali pun. ye, aku stalk kau punya wordpress. dan aku berhenti di post yg ke 20 bertajuk mulut. aku nak tulis sini boleh?
Mulut,
Terkadang bicaranya sungguh lantang,
Membuat semua mata memandang,
Lagi-lagi bila butirnya indah penuh kasih sayang.
Tapi sayang,
Terkadang bila diri dikuasai amarah,
Mulut turut beraja lela,
Semua orang diherdik dicela,
Sehingga menyakitkan jiwa.
Itulah,
Pabila marah jangan bicara apa-apa.
Berapa kali mahu dikata.
Terkadang diri berkata lancang ketika emosi sedang kencang.
Semua hati telah ku calarkan.
Walau bertahun sudah berlalu.
Walau sudah meminta ampun.
Perkataan kasar yg terlontar itu tidak sekali engkau lupakan.
Yang sesekali membuat hati penasaran.
Betullah orang kata,
Once it was said, it can be forgiven but not forgotten.
Maafkan aku ,
Wahai hati-hati yg tersentuh dengan kata-kata ku yg jahil dikuasai syaitan.
Maafkan aku kerana tidak menjaga perasaan mu,
Aku juga turut terluka ,
Yelah,
Kerana mulut badan binasa.
Berhentilah seketika.
Mulut perlu dijaga,
Jangan biarkan bisanya menyerang.
Kelak diri tak lagi disayang.
Mulut.
Pembawa bencana,
Pembawa bahagia.
Antara dua.
Pilih sewajarnya.
kenapa aku terkesan? kerasa setahun kita bergaduh kerana mulut aku yg mengeluarkan perkaatan yg kau tak suka dlm keadaan aku amarah. dah banyak kali aku ulang tayangan mlm itu dlm otak aku. tk dpt hilang. masa umrah, kemain aku doakan supaya kita dpt berbaik. namun balik malaysia, doa itu hilang. entah, reda mungkin? pernah satu ketika aku marah kenapa Allah uji aku begini but then maybe this is the best for me.  aku igt aku dh lepaskan segalanya. tapi tak. sumpah aku rindu kau sgt. and no one could replace you. even though aku bukan pun salah satu dr bff kau. takpe aku sedar diri. ini kali kedua aku ckp, kalau aku masih igt, jika aku ada anak perempuan, aku akan namakan sempena nama kau. tanda aku masih igt kau dan berharap dia akan menghilangkan rindu di hati aku terhadap kau. cahaya mata kewangian :')

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~