"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

14 August 2014

calon? cinta? err jodoh?


Saje nak bercerita kisah semalam. Kisah lunch kat luar. Err, Pizza Hut tu kena boikot ke tak eh? sbb ktorg lunch kat situ. dgn mama and kakcik.

dgn tetiba, banyak isu yg diperbualkan. tak lah banyak sebenarnya. banyak berkisar tentang pasangan-cinta-kahwin. topik cenggitu lah. alahh, topik mak-anak perempuan gittuw. dan entah mcm mana, aku bercerita pasal aku, yg cepat bosan dgn lelaki. dan mama ckp dulu pun dia mcm tu jugak. tapi sekarang ni setia je ngan papa so aku assume nty aku berlaki hilang lah kecepatan bosan aku pada lelaki. takkanlah nak bosan dengan laki sendiri yedak *gelak kecil*

move on. lepastu mama tetiba cakap "kalau ada lelaki yg serius, bawak dtg jumpa mama dulu utk tengok okay ke tak. tapi jgn janji apa2 dulu. kang janji nak sehidup semati tetiba mama tak kenan." agak terkejut ah. alahh, anak2 mama mmg dah layak kawen. sorg 25, sorg 23, last sekali doploh *senyum simpul*

tapi aku mmg tekad. if ada yg betul2 serious. yg betul2 dan tetiba aku tak bosan lah pulak kan. mmg aku bawak ke mama. sbb mama ni special sikit. dia boleh 'tgk'. bukan nk kata sixth sense tp more to instinct kot. dr zaman dia muda, makcik dia nk kawen tp mama aku tak kenan kat laki dia. and end up dah bercerai. laki dia tu bukan org baik. baru2 ni ada kes jugak mama tak kenan. and now yes lelaki tu bawak masalah besar pd isteri dia. gerun gak ngan mama ni. dah lah mulut dia masin. haha. kaitan.

tapi nak cari calon yg betul, teras dia satu je. taat pada Allah. tu je dah cukup. dia jaga solat dia insyaAllah dia boleh lah jaga kau. selalu lah doa agar Allah memberi jodoh yg berjaya di dunia dan akhirat *ni ustazah masa kat madinah ckp* k tu je. bye.

p/s: ari tu aku mimpi. bangun2 je bahagia. dlm mimpi tu aku dh berlaki. mimpi doc ckp kemungkinan aku mengandung. kahkah. bahagia nya lah haiii.


0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~