"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

17 December 2013

zumba class


aku kan ikut kelas aerobic bodyzone by Natasha. pastu tetiba dia announce ahad ada zumba class. tp ahad tu ada wedding cousin kan so aku tak pergi. dh lama aku nk tahu zumba class tu hapa tp asyik lupa nk search. ni aku buat sbb kot2 ada org nk tahu zumba class tu menatang hapa kan.

so sabtu lepas pun, aku punya attendance sebulan dh habis. masih berpkey nk join lg ke tak. aku ada sebulan lg kt rumah. tp mama nty bercuti 2 minggu kt London. kira takde geng lah kan. tp siang td dpt msg dr bodyzone. ada zumba class pukul 4. aku pun dgn curious nya tekad nk join zumba class ni. pakai lah dulu duit aku bayar for 10 classes a month *nanti tuntut balik kt mama*

sampai2 tu penuh gilos studio. Natasha siap kata cari tempat siap2 takut tak cukup nanti. aku pegi lah port biasa aku, hujung cermin, belakang. pastu tepat pukul 4 start. ibarat rusa masuk kampung. aku tak tahu nk describe mcm mana. kalau aerobic biasa by Natasha mula2 warming up slow2 then makin rancak. tp ni instructor lain, Chinese kawan Natasha kot. awal2 dah terus rancak. mula2 susah nak tangkap step dia buat. awal2 dah rancak. warming up pun rancak. komen aku memang dr awal smpai habis rancak. after half hour, should be rehat minum air. tp aku hanya sempat lap muka tangan yg dibasahi peluh je. tak sempat minum, dh kena sambung. last2 aku cari idea dgn pegi toilet utk rest for a minute. sbelum stgh jam tu pun, ramai gak yg drink, lap2 peluh. mmg hectic, penat dan sewaktu dgnnya. buat kali pertama aku tgk, smpai ada yg stop, rehat tepi sbb penat sangat. tp aku cool layan je lah.

ape yg aku dapat simpulkan dr zumba class ni mmg best walaupun penat dia mmg taktau nk describe mcm mana. aku mcm rasa masuk kelas tarian pro dah. setiap lagu tu ada step2 yg berpadanan dgn lagu. lagu2 semua lagu English, spanyol pun hadoo. lagi satu bersyukur lah aerobic class tu khas for women only. sbb hapa, masa zumba class tu aku dh rasa masuk kelab malam. clubbing habis. gelek sana sini, lompat2 macam dengar konsert. tepuk2 tangan. paham tak apa yg aku cuba sampai kan ni? conclusion, kalau korg dgr ada zumba class, join for real. experience sendiri betapa aktifnya. tp make sure for girls only. shekshi yaw.

aku dah tak kesah biar lepas ni pegi aerobic sorg2 tanpe mama. biar aku sorg je yg pakai tudung dlm studio tu. yelah, major semua Chinese iban non muslim semua. geng2 aku mama pakai tudung. hekhek. lepas ni kalau ada zumba class, memang aku join. konpem. aku nk biar mama try zumba class. tgk mama larat ke idak. hiks. dekat sana pun ada makcik 60++ yg join larat lg tau. aku pun kagum. td mama tk join, baru balik dr Singapore.

cikpon pun sibuk nk amek aku dr zumba class

ni tak close up tengok peluh lagi ni. muka penat k



me with cikpon

haa, bercakap pasal Singapore, gaye mama cerita tu dh buat aku kagum dgn kemajuan jauh lebih hebat dr Malaysia walaupun berjiran jarak sejambatan je. mama kata airport dia pun jauh lebih cantik dr klia. lantai semua carpet memang havoc giloss lah kan. mama, nenek and ngah lia plak stay kt Arabic street shopping kain mcm tak igt dunia. aku sebagai anak perempuan pun dptlah tempias. dpt 2 shawl, ada satu sutera india lembut sangat. kalau aku iron tu pun takut hangus. ada 1 shawl, 1 tudung akel dr nenek. hahaha. puas! bhahaha. okay, masukkan Singapore in tempat wishlist lelagi universal studio. buat tempat honeymoon cm best je. ngah lia cakap nanti kakcik kawen, ngah lia ajak mama pegi Singapore lg beli baju kawen. baju lace cantik2. aku tgk mama punya pun cantik gila. jelly iolls. k dah habis cerita. teehee. baiiiii.



salam sayang,

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~