"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

27 July 2013

randomly pick - CHENTA


CAUTIONS.

what i want to say is randomly pick. i mean, my title is randomly pick. it’s about love. harharhar. there’s manyyyyy definition of love actually. but just read what i’m going to say or else, just continue ur work without reading apakejadah this. and haa, jangan kaitkan dengan sesiapa pun.

actually, aku ada bnyak persoalan tau. tentang apa itu cinta? lorhh, dh mcm lagu melly goeslow dah aku rasa -.- aku tk paham dengan org dok galak bercoupe, dok berchenta sana sini. okay, tak kesah lah couple ke tak, as long as aku cinta dia, dia cinta aku. tu bagi aku dh sama dh mcm couple cuma biasa lah manusia ni suka putar belit fakta. as long tak da what we called tarikh officially berchenta, maka kami tidak bercouple. karang ada yg buat video couple seminggu -.- enough merepek shasya! and aku tk nak sentuh isu couple haram yada yada. blablabla, aku tk pakar hal itu. just aku tau haram pegang tangan yg bukan mahram. nk tau haram ke tak, kau pkey sendiri okay? but just jangan putar belit fakta lah derr.

there is many advantage, disadvantage kann? yaaa, i know. advantage nya ada lah org nak dijadikan pembakar semangat. buat kejutkan bila tdo. teman bila kesunyian dan kesepian melandaaa. and else, just name it. aku kuno. advantage nyaaa bila kena selalu topup sbb kredit mengalir mcm air terjun, kalau yg guna bil tu, mmg na’uzubillah mak ayah yg nak bayarkan. tdo mmg stayup memanjang. apa barang tdo sebelum pukul 12 ye dakk? nangis tak payah ckp. buat hal sket, terus menangis. jeles pun mcm apa je. ckp dgn kawan pun nk jeles. apedehal weyh? duit pun cepat lah mengalirnya kan? nk beli topup satu hal, nk beli hadiah pulak kat si dia sbb nk tunjukkan yg dia dlm ingatan selalu. chewahhh. okay ape lagi? hahaha. nampak sangat aku berpihak kat disadvantage en??

kenape aku tahu semua menatang jadah nih? haaa, aku bukan ckp kosong weh. aku cakap berdasarkan pengalaman. tk payah ah aku nk sebok2 pengalaman org lain sbb aku sendiri dh menempuhi pekejadah semua tuh. since f1 aku dh tahu dh. sbb couple. ni bukan nk bukak pekung di dada tp just sharing okay. i felt all those thing weyh. yahh, happy lah sangat. selain nangis mcm dia sorg je yg buat kau hidup kat dunia ni. and lastly, bila clash aku baru tahu rupanya lagi bahagia! and for years i live happily sebelum i repeated it again! duhh. after years kan, tetiba ada lagi yg nak datang dlm hidup nih. yup, maybe takde istilah couple but then kau texting mcm dunia nk kiamat esok je gaye, beli jadah2 tu kau nk panggil istilah ape? “err, kami tak bercinta lah. kwn rapat je.” “no comment”. kau igt kau retiss ke shasya? kwn rapat chapter mana tuh? hahaha. kalau dh indah tu, kau igt kau kesah ke ape yg kau buat tuh? lastly, aku tersedar balik ape yg aku buat bila kredit phone aku mengalir mcm ntahpape je, dan bila aku bandingkan berapa kali aku call mama. duhh, langit ngn bumi doe. how come aku boleh pentingkan org lain lagi2 kaum adam yg takde pertalian hatta darah sekalipun dgn aku? then aku pkey lagi, adakah Allah redha dgn perhubungan ini? tk payah nk pkey lama sgt sbb otak korg mesti cerna cepat punya jawapannya. and lepas mendapat jawapan, aku terus membuat keputusan utk meninggalkan semua benda2 nih. and sorry for that. sorry sebab hadir dlm hidup kau.

aku nk buat benda tu pun bukan sesenang nk kupas kulit kentang tau. banyak benda yg aku pkey. okayy, maybe aku ckp 7 tahun lagi aku nk kahwin, takkan aku nk biarkan org tu tunggu aku 7 tahun dan bina hubungan yg belum tentu halal dgn dia atas alasan nanti 7 tahun kemudian aku kawen lah dgn dia kan. nampak sgt ayat tu tk percayakan jodoh dan takdir Allah. kalau kau percaya, kau confirm tak kan kesah punya bila kau kena tinggalkan dia. sebab sejauh mana jodoh kau hilang di pelusuk memana pun, kalau dh mmg tertulis di loh mahfuz kau kawen dgn dia. kau kawen jugak weyh dgn diaa. okayy, ade lah org ni ckp kan mana tahu kau akan berkawen tk smpai 7 tahun pun. jyeahhh, jodoh bukan kt tgn aku pun. aku sebut banyak kali nk kawen 7 tahun lagi pun, kalau dh kena takdirnya kawen tahun depan, aku nk menolak pebenda? kalau dh jodoh dgn org yg sama pun aku nk tolak pebenda? so kiranya ape yg org tu ckp takde kaitan pun dgn berapa tahun. cuma aku nk ckp tak perlu nk berchenta bagai kalau kau tk tahu siapa jodoh kau lagi. ke kau mmg dh confirm dia jodoh kau? confirm ke kau kawen dgn dia. cer lah jawab kalau confident sangat.

tu jelah yg mampu aku luahkan ape pendapat aku pasal bebenda nih. sorry if i hurt anyone. pendapat ni kan bebas and this is just my personally pendapat okay. sorry, sekian terima kasih.

salam sayang,

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~