"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

27 May 2013

my cutie nephew.

this is my second post about my anak :) anak sedare actually. his name ramai lah kan dah tahu, yelah maksu dia dok promote je anak sedare dia ni. okay okay. nama dia 

ahmad rayyan ilman bin khairul muzzammil

kitorang panggil rayyan lagi as in ryan. kadang2 keluar gak rayyan *ala2 baku gitu* tapi nak panggil bnyak kali macam kelakar lah pulak :3 aku baru tahu maksud ilman tu berilmu! haa.
rayyan ni kan, comell. sekarang umur dia 7 bulan lebih. 6 jun nanti masuklah 8 bulan. tapi sekarang dia dah pandai duduk sendiri and merangkak. berdiri sendiri tak reti lagi. tapi kalau kita pegang tangan dia, dia reti lah bangun sendiri. yang paling kelakar bila dari merangkak dia nk try berdiri by himself. dia akan naikkan bontot dia tinggi2, pastu kaki kiri bengkok nak bangun tapinye tak kuat mana. end up, kaki tu jatuh dan dia akan duduk. gaye simpuh dah aku tengok. part tu memang kelakar betul. tak tipu. ceria hidup aku tau.

and the best part bila dia ingat aku. kan lama tk balik melaka tp bila aku keluar bilik nk main dgn dia. aku dh jauh dah dia start merangkak ke arah aku. tu the best moment ever! rase aku tengah jadi seorang ibu! haa, nampak naluri ibu dah memasuki segenap jiwaku ini *ecehhh* *highlight to mama*

satu perangai dia yang aku rase ikut jejak langkah aku ni kan mase apabila dia berada dlm kelompok org yang bapak dia ramai. tapi dia tk nangis tau. dia jadi pendiam, penyenyap tahap innocent gitu. sekali bila dah dlm kereta bak hang. bising nye -.- isy isy isy rayyan. nampak je pendiam tp rupanyaaaaaa :O nasib baik dia bukan yg jenis kuat menangis bila dok pindah dukung orang ramai :) thats my dearie rayyan! nah, nie semua picture latest diaaa. *khas utk mak sedare angkat dia*

ni mase rambut sepah gi rayyan ea?
dia merangkak dahhhhh

iye maksuuu?

jyeahhhhh :)


ni sopan gile en dia senyum -.-


he loves me right??

dia tak mau lepaskan tangan kte


si merah di atas pelamin

pak ngah rayyan :)

kami satu family :)

semoga rayyan terus membesar dan menjadi anak yang soleh dan berilmu. dan paling penting, sentiasa hormatkan kedua daddy mummy nyaaa :) i love you sayangg!

salam sayang,

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~