"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

08 May 2013

are we have the right?


haihh. problem problem. fikiran tak tenang. how? how? haihhhhhhhh. *jgn banyak mengeluh lah shasya* tak dpt nk focus belajar probability pun! how?

for me, yes we have the right to like or dislike people but we have no right to broke the heart. kann? betul tak pendapat aku nih? ke salahhh? salah ke tak senang dgn seseorang? bukan aku yg mintak semua benda tu. aku tak nak pun. benda tak boleh nak di elak. kan ke bagus takde depan mata selalu so that takde lah term ‘cakap belakang’ wujud ye dakk? yes, yang salah nya tu bila kita sakitkan hati orang lebih2 lagi org tu kawan kite kan? arghh. mama tak pernah ajar utk sakitkan hati kawan. just imagine kalau aku kt tempat dia, aku dh nangis weyh. aku tk kuat utk di sakiti. dh tu kenapa aku buat kt org? dh takde jalan lain ke? jalan ape ade? the truth? kebenaran itu sgt menyakitkan tp itulah yg terbaik. tapi aku tk kuat utk menyuarakan kebenaran itu. arghhhhh. pressurenya. Nabi Muhammad pun tak suruh umat baginda berkelahi sesama sendiri. hormat orang then orang akn hormat kita balik. dlm tazkirah ikim pun ckp kalau tk suka, buat2 suka nanti Allah dtgkan minat tu. terus jd ikhlas. aku dh cuba dahh. and yes, aku dpt rasa perubahan itu tapi utk teruskan kt sem depan aku rasa susah. this is for our own good actually. so that takde siapa yg selalu nk makan dalam dan aku tk kumpul dosa mengutuk. aku taknak makan daging sedare sendiri di akhirat kelak. Ya Allah, ampunilah dosa kami Ya Allah. kami bertawakal kepadaMu. hanya Allah yang Maha Mengetahui segala yang terjadi ini. jangan lah perkara ini merosakkan persahabatan kami.
babe, ktorg mintak maaf sgt dekat kau. sorry make a decision belakang kau, without bincang dulu dgn kau. we admit ni salah ktorg. and sorry, aku takde kekuatan nk ckp depan2. aku hanya mampu menulis di sini tanpe kau ketahui ini sebenarnya utk kau. :’(

salam kesedihan,

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~