"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

07 April 2013

i’ve just realised about myself


hahh, tajuk macam hape je en. tapi seriously lah kot. aku baru sedar yang rupanya aku ni :

  • panas baran – aku tk tahu lah tahap baran aku kritikal ke tak. aku rasa baran aku ni pun dapat dari papa. heh, anak papa lah katekan. tapi baran bagi seorang perempuan leklek je lah kan. that’s why aku taknak cari lelaki yang baran. mau jahanam tunggang langgang rumah bila gaduh. kena carik yang sejukkk. bila aku baran, dia boleh cool down kann. haaa :P
  • garang – dulu aku hengat aku garang dekat lelaki je. rupanya dekat perempuan pun sama tapi cara berbeaza. dekat lelaki kan, everytime bila berdepan dgn kaum adam yang tak berapa dikenali, aku auto bertukar menjadi minah bengis. muahahaha. garang lah, tak mesra alam, senyum pun tk. tp tu dgn kaum adam yg tk rapat. yg dh kenal lama baru aku tunjuk kegilaan aku yg sebenar. yang dekat perempuan aku garang bila mengajar dorang. tu aku tau ikut mama -.-
  • pemalu – acehhh, pemalu lah sangat. ehehe. first impression orang dekat aku are pendiam and pemalu! lama jugak aku nk adapt dgn orang. selagi tk adapt selagi tu aku jadi pemalu. once aku dh adapt and selesa, mulut mcm tk berhenti ckp. parah ouhh.
  • cerewet – nie pun aku baru sedar. muehehe. cerewet tahap apa je. kalau orang pinjam barang aku, aku akan pastikan orang tu letak blek dalam keadaan asal. kalau tk aku akan emo. cerewet dia smpai kawan aku pinjam perfume kt loker. ambik dekat bahagian belakang tapi letak dekat bahagian depan kira2 jarak 20cm. aku suruh dia ambik blek letak kt belakang -.- kerja tk perfect pun kena jugak dgn aku. lagi2 kerja melukis graph -.- aku tk suka melukis graph sbb aku akan lukis smpai perfect. gila bazir masa.
  • beremosi – segala benda depan mata yang tk kena akan menaikkan emosi aku kerana aku cepat touching. bila2 aku emosi, dekat situ jugak aku menangis! so beware lah. aku mmg emosi sikt. kalau aku tgh emosi better back off sebelum kau akan tambahkan emosi aku lagi. bila aku emosi, orang akan sedar sbb aku yg bising ni akan jd pendiam serta merta. *paling menarik aku akan emo kalau tudung tak perfect! girls know apa maksud tudung perfect :3
  • pengemas – muehehehe. perasan je ni. sbb kemas aku ada mood dia sendiri. kalau sesuatu tu aku punya aku akan kemas tp if berkongsi, aku takkan kemas. contohnya bilik dekat rumah mmg aku akan sepahkan sbb aku kongsi dgn kakcik. so aku akan anggap kakcik yg patut mengemas. dekat bilik sini aku pengemas lah sbb loker, meja, katil semua masing2 ada. takkan nk mintak tolong roommates kemaskan -.-
  • gelabah – ni memang tahap cipan doe. tak bohong. gelabah aku mmg tk dpt di sembunyikan. walau macam mana aku CUBA utk sembunyikan tapi tetap gagal. huhuhu, menangis lah cenggini. tahap gelabah aku sampai mcm ni. masa aku main fon kwn dalam kelas masa prep *situasi di sekolah yg melarang fon eh* then tetiba hamba Allah mana meroyan kenakan aku dgn menjerit “cikgu su cikgu su *warden tergarang*” maka aku akan baling fon tu bawah meja. bukan letak tetapi BALING aka CAMPAK. hahhh, gelabah tk gelabah tu? bila ntah nk hilang -.-
P/s : bila aku marah, aku rasa seperti anak sulung yang sangat mintak hentak kepala. bila mood sedih aku sampai, maka dekat situ, segala kemanjaan dan perangai anak bongsu sebenar keluar -___-

 salam sayang,

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~