"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

15 February 2013

aku penat teramat!


aku rindu nak menaip. sumpah. busy? itu salah satu alasannya. aku ada banyak benda nk cerita tp disebabkan kebusy-an aku, maka jaranglah aku bukak blog. aku belajar satu benda pasal diri aku. kalau aku stress, penat, aku suka release dengan menangis. menangis dekat Allah sebab Dia sentiasa ada di sisi aku nk dengar segala bebelan aku. next, aku akan menulis iaitu berblog. aku jarang cerita dekat org sbb aku baru tahu aku suka pendam cerita sedih aku. mcm yg terjadi hari ni.

tired, one word that can describe everything. 4 weeks already aku dekat cfs terindah dan hari ni aku tension. bnyak benda aku serabut. pasal core subjects, meeting bagai and so on. meh aku cerita satu2 kot release tension aku.

1)      pening dengan math – esok kelas math, tuto 2 aku tk sentuh lagi. then smpai sekarang dh masuk topic lain, aku still bengkek pasal inverse. aku blank, totally lost belajar pasal inverse! aku takut nk tanya madam, seriously. tanya classmate aku kenapa. dengan markah quiz 1 math aku tk memberangsangkan langsung. LANGSUNG. keciwaa. aku plan nk suruh org ajar. tp org tu tk bg jawapan lagi. dia just nasihat ambil wudu’ before study. ai ai captain! pkey math je rasa nk ngamok satu badan!!!.

2)      next is chemist. bila la aku nk jatuh hati dgn chem. betul2 ni. nmpak je kelas chem., aku ngeluh dah. belum bab ngntok lagi. bukan sbb madam tau. madam best, okay. tp aku ni haa, bnyak setan kot gayut. haihh. dhlah aku ada lost kejap masa awal2 topic 3. sekarang better sbb mengira je bnyak. aku sendiri tk tau bila nk cover bab yg aku blank tuu. workbook pun kosong lg padahal sikit lg nk habis belajar dh!

3)      bnyak en. masterchef. aku masok masterchef anjuran kc. bila dh dftar nama last week, dia call blek mlm tu ckp sebenarnya dh penuh dah. OKAY FINE. reda jelah. tkkan nk jerit memekak pulak. then tadi dpt msg suruh ready for breafing masterchef esok mlm. mmg BANYAKlah pulak kn persediaan aku bwat. call blek ckp nama aku mmg ada. fine fine, plan nk cari resipi mlm ni. and tadi bru dpt msg ckp nama aku tkde pun. dia salah hantar. BAGUS sangat lah perangai tu. dh lah hari ni emosi aku tk stabil. mmg lahh. terima kasih lah. ana pun dh bengang dah. aku? pegi mati! sorry, aku tk beli insurans mulut lagi. *istighfar

4)      meeting peers mlm ni. tp SORRY sangat tk dpt datang. sorry lah peers sayangg, bukan sengaja tp nanti aku dtg tk ikhlas dgn tkde senyuman manis aku nak? tknak kan. dh mcm singa lapar dh aku bayang.

5)      lastly, perhubungan. sorry dekat roommates aku sebab aku emo hari ni. semua aku nk mintk maaf, aku emo better korg jgn kacau woo. aku pn takut dgn diri aku sendiri. emo smpai asar aku pn lmbat tadi. maaf Ya Allah. bukan nk lambatkan tp nk kasi perasaan aku reda jap.

and now Alhamdulillah aku rasa better. esok quiz 2 chem. pray for me!

p/s : nty nk cerita pasal percutian aku ke jalan tar and rawang. sekali pics of us. tunggu masa aku lapang ehh.

salam sayang,

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~