"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

31 December 2012

just be yourself


hipokrit? kenapa nk kena jadi hipokrit? kenapa nk kena jd org lain? kenapa nk kena jadi budak jahat? kenapa nk kena jadi budak baik? kenapa nak hidup atas pandangan orang lain? kenapa tknak jadi diri sendiri?
                                                      
yes, the best people is the people that act the real life of themselves. kita adalah kita. tak perlu menjadi orang lain. mencontohi perkara baik itu memang elok but then, kita tak perlulah act like someone else. sometimes when i found the great girl, i just hope to be like her. bila jumpa seseorang yang peramah banyak kawan. aku nak jadi mcm dia so that aku pun boleh dpt banyak kawan jugak. it’s just not that i hate myself but i think someone is better than me and i have nothing that can be proud of. i have very low-confidence in me.

kadang-kala aku berangan.
bestnya jadi org hot. semua org nk dekat.
bestnya jadi org peramah. semua org nk kawan.
bestnya jadi anak yg baik. semua parents dok puji.
bestnya ini, bestnya itu. haihh

rimas. rimas sangat bila kita teringin nk jadi org lain. sebab bila kita menjadi org lain, kita nk orang tgk yg kita ni baik apa semua. the real is kita hanya nk menunjuk dekat orang lain je. the truth about diri sendiri masih sama. kenapa nk kena tunjuk dekat orang lain. dia bukan tiket untuk kita hidup di bumi ni.

and now, i realise, bukannya best pun dapat jadi org lain. aku adalah aku. mungkin aku baik tk seperti org baik yg lain. sebab ini memang diri aku. mungkin aku tk punya banyak kawan tp semua kawan aku the best. mungkin hidup aku tk seindah orang lain tapi Allah dah tentukan hidup aku begini. Allah telah menciptakan sebaik-baik kejadian. the best thing is grateful. bersyukurlah kepada Allah atas segala kurnianNya yang tiada tolok tandingnya.

anything positive, grab it. sebenarnya kan, kita bukan nk jadi sangat seperti orang tu tapi kita nak perangai dia, anything lah. but then apa kata kau just jadikan dia idola yg kau boleh contohi. bagi aku, nk jadi org lain pun jgn sbb org lain yg nk tgk. tk kekal pun kalau mcm tu. baiklah berubah ke arah positve agar kekal walaupun takde org nampak. org pernah ckp. nk tgk perangai sebenar org tu, bila dia melakukan sesuatu yg spontan. paling senang bila terkejut dan melatah. perkara apa yg terkeluar dari mulutnya? adakah dia mencarut? istighfar? or anything else. err, kalau aku melatah ‘oh mak kau’??

so aku nur syafiqah yasmin saipullah adalah diri dia sendiri. buka fauziah ghous bukan sesiapa. bak kata mat luthfi : just be yourself :)

bila aku menulis, aku malu nk baca balik sbb aku rasa aku merepek je kt atas ni. hahaha. siapa paham apa aku tulis ni, memey respek lah bro!

this is not me :P

salam sayang,

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~