"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

14 May 2012

pengalaman bersama IBU AYAM !



nk dengar cerita pasal ibu ayam tk?? meh sini meh sini..nie cerita ketika berada di kampung eh..pukul 9 pagi tadi, berakhirlah episod akhir ustaz amirul..tak,ibu ayam takde kt dalam tu lah ! then cerita sarapan kan? 8osan semacam je..then aku ambil keputusan untuk tdo..heheheh, depan tv, atas tikar di ruang tamu, aku bukak spek dan aku pun buat gaya tk sopan dengan tidur gaya tidur kt dalam baitil iman dulu..berbantalkan lengan je kott..then melayan tdo, dalam 9.30 pg tu, terdengar kakak aku menjerit, "minnnnnn..halau halau"..aku pun bangun terpisat tengok dia dah bertukar baju dah..oh, dah mandi rupanya..then dengar cip cip cip..eh eh, bisingnyaa..rupa rupanya ibu ayam bersama sama ank nya masuk dlm rumah..dh smpai ruang tamu dah..dia masuk dari pintu belakang..cepatnya ayam ayam ini masuk..
CORRECTION, ibu ayam nie the REAL chicken's mom..bukan yg menjual perempuan tu lah ! set mind balik..kakak aku try halau dengan bunyi meoww *APAKAH?? try guna penyapu jugak tp FAILED ! then mereka masuk ke tepi meja makan..aku pun dapat idea..then aku masuk senyap senyap ke tepi meja makan then SERGAH mereka..menjadi ! dorang lari lintang pukang ke dalam bilik..OH NOO ! kenapa pintu bilik tu tk tutup?? aiyaa..dah jd 1 kerja pulak..bila masuk dlm bilik tu, mereka menyorok bwh ampaian sidai sidai tu..aku pun membebel,
"ayam, kau dah lah ibu..bimbinglah anak kau ke jalan yang betul..apa pulak lepak dalam bilik..memang dasar ibu ayam lah kau nih !"
kira mcm tu lah aku bebel dekat ayam ayam tu..lepas tu keluar sekor anak ayam..hmm, terdetik di hati aku, 'bela smpai besar, pastu masak ayam masak merah..SEDAP sehh'..
nk tangkap tp hehehe, sy tatot lahh..takut paruh dia mematuk..cehh, aku nie penakut dengan anak ayam dan sekutunya rupanya padahal gila suka mkn ayam..isy isy isy..then, kitorg panggil mama sb ayam tu dh dlm bilik dah..mama pun masuk bilik, tengok kejap then keluar and jerit, "makkkkkkk, ayam masuk dalam bilit"..cehh, mama panggil nenek kt atas..ingatkan mama nk keluarkan..haha..then nenek jugak yg berjaya keluarkan dengan menangkap sekor sekor bukan MENGHALAU mcm ktorang buat..hehe..tngkap ayam pun failed lah shasya..buat malu je -.-


salam sayang,

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~