"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

03 May 2012

kenangan lama :S




agak lama kan aku tak berblog nih? berapa tahun eh? cehh, baru dua tiga hari..kecoh lah luu nie..hahaha..mood aku berblog datang dahh..kali nie aku nk bercerita mengenai seorang lelaki nih..nie bukan untuk menunjuk aku ada lelaki ke takk..tapi aku rasa benda nie kelakar..aku nk bercerita psl lelaki nie lepas pg tadi aku dpt msg dr unknown, aku rasa tu dia sbb 4 num trakhir dia tu aku mcm igt sikit.haha, kantoi lah aku tk save num dia pun ! begini cerita percintaan kami..ahakss, tolong sikit..aku kenal dia masa aku f3, dia bkn budak skolah aku, tp aku kenal lah dia..masa aku f3, dia f6, skolah maahad..aku start rapat ngn dia lepas ktorg tukar hadiah dgn org misteri..aku tukar hadiah dgn dia, ambik gmbar dgn tukar num..itu kejahilan aku dahulu, aku sedar tu semua..then ktorg jadi rapat memandangkan ketiga2 cuti skolah, ktorg blek tempat yg sama..and cuti yg last bulan 8 tu lah kantoi semua nya..dia ckp dia suka aku tp dia tknak kcau pelajaran aku sbb aku kn nk pmr time tu..haha, riak tk aku? tk cantik aku pun, ada org minat..buta agaknyaa..ke dia tengok dengan mata hati..opss, aku tk ckp apa apa eh :P bnyak gila ranjau yg berlaku wa ckp lu..kalau aku cerita pun, complicated gila..bukan cinta 3 segi dah, tapi dah bersegi segi weyh ! hahah..bapaklaa aku masa tu -.- mengucap panjang bila teringat weyh..then aku bg dia satu syarat nie..dia kn pernah kata dia syg aku..so aku ckp cmni kt dia..:

"kalau kau boleh ckp benda yg sama pada umur aku tepat 18 tahun, aku mungkin pertimbangkan"

lebih kurang gitu lah aku ckp..tp dlm bunyi sarawak laa..bukan dia je yg aku ckp sebenarnya, ada 3 org lagi..okay, focus kt sorg nty ada org ckp aku gatal..aku cerita nk kasi pengajaran je lah ! haha, maybe masa tu aku nk uji dia dan aku memang tk berminat nak ada apa apa hubungan haram pun dengan lelaki..cukuplah zaman kejahilan aku tu..then aku nmpak dia nie mmg semangat, siap buat countdown lg smpai umur aku 18..gila tk semangat cmtu weyh? terlebih pulak dia nie..iman aku mmg lemah bila org tu depan mata tp bila lama tk nampak, aku pun jadi tk kisah dan aku akan jadi rimas ! begitulah aku dengan dia..lama2 aku pun malas nk contact, sbb rasanya ada pergaduhan jugak..aku lupa dah lah..dia ada kasi gmbar ex dia kt aku..dia kata ex dia curang..and rasanya pergaduhan aku dgn dia sbb aku curang kot..eh, excuse me, aku tkde apa apa hubungan lah dgn dia ! cmtu jelahh, smpai aku delete no dia..aku pun tk pasti dia igt ke tk syarat aku kasi dulu..takut dia menuntut pulak..then birthday aku ke 17, dia wish wehh..sungguh aku tk sangka..mmg aku tk save num dia tp 4 num terakhir dia kira terngiang2 jugaklah..aku terharu sgt sebenarnya sbb dia igt g bday aku padahal aku tk igt lngsung bday dia..nsib ada fb ! then aku dah start cuak da sbb stahun lagi aku genap 18 tahun kan..so bday aku bulan dua lepas, mmg aku tnggu wish dari dia but totally no respons at all..langsung takdak..bersyukur gak dia tk menuntut sbb kalau dia tuntut pun, aku mmg tk kasi peluang sbb perasaan aku dah kosong ! lg pun aku usha fb dia, dia da ada awek pun..nmpak tk semua tu? nasib baik aku tk terima dia dulu..sbb bg aku, dia tk setia..and mmg tkde jodoh ktorg pun..sbb aku mmg tknak dah jd ex org, bekas kot..kau tk geli ke ayat bekas tu? at least aku tkde hubungan haram kan? Ya Allah, kau tetapkanlah iman di dada ku ini :) then today, aku dpt msg dr dia..dia kata

"spe tok ka..? sori xda save nama..fon ilang.."

no aku mmg no srawak so tk kesahlah dia dok ckp bahasa sarawak dgn aku kn..tp yg peliknya, fon dia hilang, mana dia dpt no aku yg tk disave tu sbb dah lama aku tk text dia..last aku reply msg bday dia wish stahun lepas..bertahun aku msg dia..mana dia dpt num aku pun..dah lah dia kata tk di save..BAPAKLAAA -.- aku bersyukur sgt num clcom aku tkda cred..at least, ada alasan tk rep text dia..tk pasal2 aku TERmimpi dia pulak..derr betul ! okay, tu je cerita aku, terima kasihhhh :)

salam sayang,

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~