"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

04 May 2012

cinta buat emelda :)



based on :-



rasanya mmg ramai dah tahu cerita nie kan? kalau tk, tkdenya status semua kt fb dok cerita psl cerita nie time mlm2..haha..aku pun siap berbalas status dok ngumpat pasal aril fatah semalam..haha, tulah, kejam lagi -.-'
pelakon dia terdiri dari almy nadia, fizo, mia sara, erry putra, amran ismail, diana amir, aida khalida, mustapha kamal, bla bla bla..kenapa bla bla bla? sebab aku dah mls nk senaraikan..kalau senaraikan, takut org gaji diorg pun aku senaraikan..err, ada ke?? cerita nie diadaptasi dari novel antara kita..and aku tkde novel nie, baca dr kawan pun tk pernah..pernah tgk je kt kedai buku popular..dah keluar drama, malas la aku nk beli novel..baik aku beli novel2 baru je..hehe :) and aku pun mim alif lam sin nk cerita sinopsis dia..pi carik sendiri !
apa yg aku nk membangga sgt tgk cerita nie adalah kerana (dah mcm exam paper bm) aku tengok dari episod 1..yeay yeay..kenapa aku happy sgt? sbb mana ada crita yg aku tgk dr episod 1..tentang dia mmg aku blek rumah pun, dah setengah start dah..gemersik kalbu?? aku tgk tup tup, fazren rafi dah mati..atas nama cinta lagi lahh..part budak kecik dorg tu, mmg malas aku nk layan..p hantu mana sampuk aku tgk CBE dr episod 1 and aku igt lagi first episod dia pasal bday emelda..alah, yg dia nk kejutkan dania tu -.-
hebat tk aku igt?? cehh, igt cerita hebat pulak aku..cuba sat hafaz surah al-Waqiah? astaghfirullah ! manusia, alpa betul dgn dunia kan?
and aku tk pernah terlepas tgk cerita nie..hey, solat maghrib pun tk terlepas jugak lah ! haiyaa, iklan kan lama? hehe..pernah terlepas skali selama stengah jam sbb pi borong kain..haha, bapaklaa..
kalau sesapa terlepas any episod, pi je kt 

 www.tonton.com.my

tp kena  sign in dulu? tk dpt sign in? sign up la derr ! tu pun nk kena ajaq ke?
tk rugi lah aku tengok cerita nie smpai ke ending..just semlam aku tk puas hti, emelda muncul tetiba depan aril..igt nk kasi emelda tu jual mahal sikit..tp dia da muncul dgn perut mmboyot padahal bru 5 bulan ! so aku anggap dia mengandung kembar..haha, boleh ke? tu pun dia mncul 5 minit g nk pkul 8..kalau tk muncul kang tk berending crita tu karang ! paling aku puas hati tau bab mana? hehe..part saiful tampar huda ! perghh, dengan rahsia dia kawen lg satu..masyukk gilaa..rasa aku pun nk tampar huda tu sekali..serius dia pndai bwak watak tu..salute ahh kt dia..muka dia mmg bwak watak jahat lg bgus..jahat mulut..haha..nasib dia insaf..kalau tk insaf, aku bwak rombongn cik kiah aku pi tampaq dia tu ! and agak sedih lah mia pi tenung gmbar mama dia tu..emel lari kan..aril pun aku kesian gak..kesian sikit je sebab dia buat aku bengang semalam sape suruh !

so pendek cerita, mmg best cerita tu..tk rugi lah layan..dah nama pun budak menganggur lepas habis spm, layan tv je la..sebelum masuk u karang..haha..antara sebab kenapa aku nk tgk cerita tu sbb adanya mia sara yg comel :) wee, dah mcm org dewasa dah dialog dia tu..and sorg lagi, diana amir sbb aku lg suka lakonan dia lepas dah bertudung, so sweet ! dari dia seksi dulu -.- Astaghfirullahal'azim !

and aku nk berlagak kt sini jap, riak keluar dahh..aku kn kwn fb dgn amran ismail, yg jd emeriz tu..kwn fb je, bukan aku kenal gila pun..btw, nyampuk sat, apa mksud emeriz eh? lau cantik makna dia, aku nk kasi nama anak boleh? cehh, baru stahun jagung ada hati nk crita psl anak..mama marah tk tahu ! okay, smbung balikk..so kdg2 aku posted lah kt wall dia gaya berkomen lah kan..igt dulu nk post tiap2 hari tp mls derr..aku komen pun bila aku rasa nk sgttt..yg membuatkan hidung aku kembang kempis sbb dia reply komen2 aku tu..tk caya, usha bawah nie lah :)





nmpak tk aku dah riak nie..haha, istighfar lagi :) thanks amm for replying my nonsense comments :)
and jugak sape ada teringat ayat last aril fatah masa kt kubur tu? yg konon dia ckp dlm hati tu? aku suka dengar..igt nk tulis sini tp kwn aku lg posted awal..derr !


ada lagi aku tertinggal nk cerita? tu jelah kott :) minggu depan cerita lain pulak..rasa cm based on novel jugak sbb aku ada novel seindah sakura by liza zahira tuu..*akhirnya ada jugak novel aku yg mengena..yelah, novel dah 1 rak, yg dibuat drama ngn filem, tknak pulak ambik novel aku ada !
tnggu aku bwat novel pulak..director, ALERT PLEASE :P

p/s : recheck sbb aku kaki typo ! bnyak jugak aku bebel rupanya :)

salam sayang,

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~