"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

16 April 2012

rahsia hati diluahkan :')






buat insan teristimewa, ( cehh, istimewalah sangat kan )

hari ini aku sangat bermurah hati nak curahkan rahsia hati aku pada hari ini..nanti aku terangkan kenapa hati aku bermurah nak ceritakan semua nie..nak dengar cerita nie tak? f1 kau dah masuk sekolah yg sama dgn aku tp aku masih tk sedar kehadiran kau di dalam batch aku..f2, kita berada di bwah 1 organisasi yg sama tp still aku tak kenal rapat dengan kau..start f3 atau lebih tepat lagi, lepas habis kita jawab peperiksaan pmr tu..kan ada masa terluang? banyak aktiviti untuk f3 kan? bila malam semua pun free, bebas..pmr dah habis kan? haha..then kau selalu jugak masuk ke kelas aku..sebab masa tu jugak kau terkenal dengan 1 nama..sampai sekarang pun, nama tu masih melekat kat kau..masa tu kau tengah digosipkan dgn one of classmate aku..kena usik sikit, muka kau dah memerah..haha, kelakar kot..bila kau dah selalu sangat masuk kelas aku, masa tu baru aku sedar yang aku suka dekat kau..apa ciri yang ada kat kau? aku pun tak tau tp aku rasa kau perfect *cehhh..maybe sebab kau datang dari keluarga yang baik2...bila dah f4, kau sekelas dengan aku..kau ingat kau cerita angan2 kau tu?? aku masih ingat sikit2..kau kan suka bercerita..haha..masa tu jugak kau ada gosip dengan budak sbp lain..kau suka dia kan? hahah..buatlah muka malu malu kau tu..hehe, dalam hati ada taman nampak? bila dah f5, aku makin suka kat kau sampai 1 tahap, aku rasa aku nak berkahwin dgn kau ! (bila dah f5, makin gatal pulak aku nih) haha..aku mana fikir nak ada kekasih pun :P..f5 pun kau masih sekelas dengan aku :) wahahaha, kenapa aku tak boleh lari dari kau..then kau jadi ketua aku..ayat macam aku nak jadikan kau imam aku pulak ! just kidding :) kau rapat dengan seorang sahabat aku..kadang kadang aku jeles sbb kau rapat dengan dia..and one time aku pernah menangis ! okay, aku terbodoh kot masa tu..alah, dulu pun kau pernah buat aku menangis bila kau marah aku..kau ingat?? akhirnya, aku decide nak bgtau kau sesuatu..habis spm, aku bg kau gift yang aku suruh kau bukak masa birthday kau..aku bgtau jugak aku suka kau..kau perasan tak dekat kad tu ada satu lapisan kertas yg aku gamkan? sebab aku taknak kau baca apa yang aku tulis bawah tu..macam memalukan diri aku sendiri pulak..haha..lepas tu, nama kau mcm pudar sikit sbb aku pun tak jumpa kau dah but one day, sahabat aku nie pegi msg2 aku pasal kau..dia buat aku rasa berbunga balik..haha..sampai msg aku dgn sahabat aku psl kau aku simpan kot dlm fon aku..still ada..pasal kau, pasal gadis misteri dan sekejap pasal tie yang aku kasi..tapi jangan marahkan sahabat aku tu sbb aku yg paksa dia bgtau aku semua..dia spy kau kott..bila mini konvo tiba, aku jumpa balik dengan kau..apa yg buat aku bahagia bila kau pakai tie aku bagi..yess, aku sangat happy bila barang aku bagi dekat kau di hargai..eventhough kau tk reply msg2 aku, takpe..biarlah aku rasa syok sendiri kejap..and that day jugak aku tahu pasal satu benda..haha, aku tercemburu sedikit..sikit je lah ! tak payah lah kecoh..and last night, aku nangis balik..aku janji yang aku akan lepaskan nama kau dalam hati aku bermula pada hari ini memandangkan kau pun dah mula rapat balik dengan seseorang yang kau pernah suka satu zaman dahulu..but then, bila aku bukak fb, aku tak kuat..aku nangis lagi..Ya Allah, aku rasa sangat bodoh dan berdosa nangis sebab seorang lelaki..dan sekarang aku rasa aku tahu siapa gadis misteri tu :) memang aku ada kata kau tak mementingkan paras rupa, fizikal semua..tp to be logic lah, mesti lelaki akan cari yang cantik punya kan? tak payah nak cover lah..aku sedar sngat sangat yang aku tak layak dengan kau tp aku manusia normal yang ada perasaan..mungkin kau akan cop aku sebagai perempuan terhegeh2 dekat kau..tolong sikit eh, perasan lah kau..aku cerita semua nie sebab aku nak decide untuk lupakan kau lepas nie..aku bukan nak lupakan kau sebagai kawan aku sbb aku tetap nak berkawan dengan kau..hehe..tapi aku nak lupakan segala perasaan aku pada kau dan aku nak kau lupakan jugak yang aku pernah suka kt kau..anggap je dulu aku masih tak tau apa2 dan masih budak kecik..aku rasa jadi lain bila aku pernah bgtau aku suka kau..rasa mcm aku kena jadi orang lain..so better kita jadi kawan yang biasa..tak payah aku nak malu2 cakap dgn kau..rasa gedik je..aku pun taknak tambah dosa aku bila aku ada perasaan kat kau..baik aku nangis sebab Allah kan? aku cuai seketika dengan nikmat dunia..maafkan segala kekhilafan aku andai ada apa2 yang kau tidak berpuas hati dengan aku..tapi aku memang respect dengan kau sebab bernafas di atas jalan Allah..semoga kau terus di dalam rahmat Allah :) lepas nie pun kita berada di haluan masing2..aku akan doakan kau agar bahagia selalu..kau dokan aku jugak agar Allah matikan perasaan aku pada kau, insyaAllah..ada izin Allah, insyaAllah kita berjumpa lagi..jangan lupa aku sebagai kawan kau :) and perempuan yang dpat kau, memang bertuah tau!

p/s : kalau sahabat aku tu mampu membenci perempuan yg disukai lelaki idamannya, tapi aku tk mampu membenci buah hati kau sbb aku sangat sayang dekat dia..lagipun, buat apa nak terhegeh2 meminta kasih sayang orang sedangkan kasih sayang Allah tak ternilai banyaknya !

p/s : and thanks to adele for 'someone like you' :')

I heard that you're settled down
That you found a girl and you're married now.
I heard that your dreams came true.
Guess she gave you things I didn't give to you.

Old friend, why are you so shy?
Ain't like you to hold back or hide from the light.

I hate to turn up out of the blue uninvited
But I couldn't stay away, I couldn't fight it.
I had hoped you'd see my face and that you'd be reminded
That for me it isn't over.

Never mind, I'll find someone like you
I wish nothing but the best for you too
Don't forget me, I beg
I remember you said,
"Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead,
Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead, "
Yeah

You know how the time flies
Only yesterday was the time of our lives
We were born and raised
In a summer haze
Bound by the surprise of our glory days

I hate to turn up out of the blue uninvited
But I couldn't stay away, I couldn't fight it.
I'd hoped you'd see my face and that you'd be reminded
That for me it isn't over.

Never mind, I'll find someone like you
I wish nothing but the best for you too
Don't forget me, I beg
I remember you said,
"Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead."
Yeah

Nothing compares
No worries or cares
Regrets and mistakes
They are memories made.
Who would have known how bittersweet this would taste?

Never mind, I'll find someone like you
I wish nothing but the best for you
Don't forget me, I beg
I remember you said,
"Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead."

Never mind, I'll find someone like you
I wish nothing but the best for you too
Don't forget me, I beg
I remember you said,
"Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead,
Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead."
Yeah

salam sayang,

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~