"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

25 April 2012

matrikulasi !



pagi tadi tersedar, '1 message received' from ainwani and she text :

Shasya. Nanti cek matriks bagitahu aku eh dpt apa. Btw, aku dpt selangor. And masa cek tu jgn tekan button terima tawaran dulu tau!! Takut upu kau ditolak. Tau shasya!!

sebijik sebijik aku taip msg kau sini ain..ahahah, bangga lah sikit, msg kau masuk blog aku -.- 
and tadi, lepas je solat subuh, ape lagi, tarik lah lappy and broadband..cehh, padahal dulu, tarik selimut balik..exited punya pasal..then bukak lah fb, bukan apa, nk cari link dlm group genesis..confirm ada..nk tunggu ain reply link? habis aku buat blog nie baru dia nk reply, tk payahlah ain :)
then, dpt the link, pegi dekat IE, and terus isi no kp..terus keluar begini :

Tahniah! Anda telah ditawarkan ke Program Matrikulasi,
Kementerian Pelajaran Malaysia 
Nama NUR SYAFIQAH YASMIN BINTI SAIPULLAH 
No Kad Pengenalan 940207
Program Pengajian PROGRAM SATU TAHUN 
Kursus M001-SAINS 
Nama Kolej KOLEJ MATRIKULASI MELAKA *delete some information!


oh, okay, aku dapat melaka, tp a quite jealous sebab im byha berbunyi begini,

aah,dila,mahe,mira pon
kakak kt kate
selalu dpt dekat2 je:)

cehh, susah ah semua pun nk dpt selangor, tahulah dtg dari sains selangor -.- tp aku jugak yg letak melaka first sekali..haha, syukur je lah shasya oii..then tetiba pulak mama ckp cmni, "kau nak masuk min??"
ma, dulu mama tknak adik masuk kan? takkan just dpt melaka, mama terus tukar keputusan kot -.-
cehh, then dpt pulak im from faci kt kem ys dulu..dia kata,

masuk pra -u abg ghazi lg sokong
sbb par-u konfirm uni itu sendiri akan ambik `anak' sendiri dari anak org
6:46am
cuma abg ghazi xde ilmu je
skrg my rekemen
tp kena rujuk balik pada pakar
pilihan mengikut keutamaan abg ghazi
1. pra-u luar negara
kalau dpt offer jpa
2. pra-u uni pilihan hati sbb kos ada offer
3. diploma
pilihan ni kalau abg ghazi rajin belajar
kalau nak steady
1. pra-u luar negara
sbb offer blaja susa
2. diploma dan smbg degree
bezanya dgn student buat pra-u ialah leawat setahun tp kita takdela terkejar2

hambik kau, nasihat dia pepagi buta td ! haha, beguna jugak kott..terkenan gak kt hati aku bila dia kata u ambik 'anak sendiri'..paham kan? tak paham? maksudnya, if kita masuk u terus, senanglah nk smbung degree apa semua dekat u tu :)
so sy memang berharap sgt2 nie agar dpt masuk u..keputusan keluar 7 mei nanti..harap harap dpt, Aminnnn

salam sayang,




0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~