"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

25 April 2012

matriks or university ?





inilah situasi ku sekarang !


siang tadi *mcm lah dah mlm -.-, dja text tanye dpt matriks mana..dia dpt selangor, walaupun tkde dlm pilihan dia pun sgor tu -_______- cehh, untunglahhh dpt berkampung situ *nada cemburu..wahahaha, then text zati dan tertido ptg ! -.-
ahaha, then zati call mngejutkan aku dari tdo, bgusla, aku pn solat zohor g tyme tu, thx ti, kejut aku solat..hehe..then dia pn kata dia dpt matriks selangor..lagi sekali, UNTUNGLAA~
dja kata dia choose matriks, zati don't know yet..aku? seperti yg laen nya menanti tawaran upu sbb aku lebih prefer u !, aku dh membayangkan aku jd siswa nie..tp bila aku nkpak matriks punya tempoh belajar, 1 tahun kan, dah tergugat dah aku, mana taknya, aku pantang tgk masa belajar sekejap..hehe *kantoi sgt pemalas..nasi baek skolah menengah mmg 5 tahun, so ini the best answer kenapa aku tkkan masuk form 6..sbb aku rasa skolah 7 tahun !!! aku kawen pun da beranak weyh !

kalau masuk u pulak, asasi pling lama pun 2 tahun, tu aku leh terima lg..tp td zati ckp tarikh ttup keputan penerimaan matriks adalah tarikh yg sama kputusan upu kluar..hah, mmg bagus dok lah hang berdua dekat dekat lagi aku keliru nk pilih mana satu..matrikulasi yg mmg aku confirm da dpt or menunggu tawaran upu kot kot aku tersangkut kat situ?? fening fening *.* <-- nie namanya dizzy eyes tau..haha..ke aku nk jd first in family yg terima matrikulasi? arghhhhh, tarikh pendaftaran pun dekat, HAMPEH..sorg 27 mei, sorg 28 mei..walau apa apa pun tarikh masuk, aku tetap akan memulakan hidup aku sebagai pelja bulan mei, bulan depan and no more lazyness ! yg penting sklai, istikharah je lah sbb Allah lebih tahu the best for us :)

what is more important is this right ?


p/s : fyi, aku tga gunting2 bentuk star sbb aku mmpunyai seorang kakak yg bakal jd ustazah, and esok di ada mako teaching *aku tk tahu eja mako, dia kena mngajar sok, mulalah nk bwat anugerah in, mewarna sana and gula gula sudah di beli..hehe, *membantu saja untuk kumpul pahala :)

salam sayang,

4 Criticism:

Amira Sakinah Sulaiman said...

buat solat isthikarah dulu :)
akak rasa awk memang patut pun tunggu tawaran u..then, buat keputusan cepat2..hehe

wish u best of luck in ur life :)

Shasya Yasmin said...

terima kasih kak mira..InsyaAllah semua okay..

siti_sarah said...

salam..kak shasya kite nk cntact akk,tp kite xtpup lg la..mcm mne cre sng nk cntact eh/tp ape ape pun,klu akk dpt offer mne mne WAJIB roger kiteye..haha..sayannnng akak!

Shasya Yasmin said...

sapa kakak sebenar nie weyh -.- haha..ye, jangan risau, nanti aku roger..siap cek kan utk kau sekali..hehe

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~