"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." [29:64]

04 March 2012

Taare Zameen Par






this is a movie..hindustani movie act :)
baru baru nie di tayangkan di tv3 pada sabtu lepas..saya mmg exited nak tengok hindustan nie
especially aamir khan pulak tu ( si hensem saya )
then sabtu hari ru pun saya exited lah nak tengok en suddenly BLACKOUT !
ahhh, tension tension lalu saya tido !
haha..and tonight, Alhamdulillah, zee tayangkan balik and saya pun hayatilah sampai habis !
saya nangis woo tengok cerita nie..
starring by aamir khan ;

dan ishaan ( taktahu nama betul ) ;

the story is about, ishaan nie ada dileksia tapi parents dia tak tahu..paksa2 ishaan belaja suma lagi lagi ayah dia lah..ishaan langsung tak dapat baca, menulis..cikgu semua kutuk dia so ayah dia decide hantar dia kat sekolah asrama..kat situ lagi teruk dia kena..
cikgu cikgu dia kutuk dia..cakap dia bodoh, malas and gila apa suma..dia jadi down..
sampai parents dia lawat pun dia tak cakap apa apa..dia jadi pendiam..sangat pendiam..
part tu yang saya nangis..dia jadi pressure tau..sumpah kesian..time tu lah, cikgu ram datang  jadi guru seni sementara and ubah segalanya..sebab dia pun cikgu sekolah tulip (something about oku)..dia terang kat ishaan yang albert einstein yang hebat tu pun ada masalah yang sama iaitu kesukaran membaca and menulis..cikgu ram jugak tell him that there is another person tapi tak popular mana and dia adalah cikgu ram tu sendiri :) cikgu tu ajar ishaan macam macam  and ishaan jadi happy balik, dia jadi buadak pandai tau..dapat membaca and menulis dgn lancar..tp dia ada bakat more to melukis..time tu lah cikgu ram nambukh buat pertandingan melukis and ishaan menang tapi saya rasa lukisan cikgu ram lagi cantik..nak tengok??

cantik kan? aamir khan lukis gambar ishaan kott :)
ayah dia pun insaf apa suma..
first time saya sangat tersentuh dengan cerita bertemakan guru dan murid..nangis betul tau..siap bertisu saya tengok..sebab sebak sangat sangat..
good job cerita nie..
sangat sangat suka okay !
5 star please :)


salam sayang,

0 Criticism:

Post a Comment

Tak puas hati? Nak lepas geram? Ledidgo here~